logo nou
emboscall

e-mail:

emboscall@emboscall.com

 

 

Maria Font

Obres de
Maria Font
a emboscall

Desarrelats

Desarrelats

Il·lustració de la coberta: Gabí Boixader

Col. El taller de poesia, 138

© Maria Font

ISBN: 84-96443-71-X
Primera edició: març de 2006

44 p. - 20,5 x 14,5 cm - Exhaurit

Sota el fumeral

Sota el fumeral

Il·lustració de la coberta: Gabí Boixader

Col. Moment Angular, 45

©Maria Font

ISBN: 84-96443-28-0
Primera edició: juny de 2005

76 p. - 20,5 x 14,5 cm - Exhaurit

Nits

Nits

Il·lustracions de Pere Trabal
Pròleg de Sílvia Caballeria i Ferrer

Col. El taller de poesia, 65

© Maria Font

ISBN:4-96253-48-1
Primera edició: desembre de 2002
Segona edició: febrer de 2004

56 pàg. - 20,5 x 14,5 cm - Exhaurit

Enderrocs

Enderrocs

Il·lustració de la portada: Rita Sañé

Col. El taller de poesia, 21

© Maria Font

ISBN: 84-96253-49-X
Primera edició: març de 2000
Segona edició: febrer de 2004

70 pàg. - 20,5 x 14,5 cm - Exhaurit

 

Escriptura insòlita i altres contes

Escriptura insòlita i altres contes

Amb dibuixos de Pere Trabal i Lluís Capdevila

Col. Moment Angular, 18

© Maria Font

ISBN: 978-84-92563-14-2
Primera edició: juliol de 1999
Segona edició: febrer de 2004

60 p. - 20,5 x 14,5 cm - Exhaurit

Adéus definitius

Adéus definitius

Col. Prima Materia, 4

© Maria Font

ISBN: 84-96253-50-3
Primera edició: febrer de 1999
Segona edició: febrer de 2004

60 p. - 20,5 x 14,5 cm - Exhaurit

 


 

Maria Font Castany (Sant Pere de Torelló, 1922 -Torelló, 2015).

Nascuda en plena ruralia, Maria Font va sentir de molt jove la vocació poètica, i escriví, de forma autodidacta però amb el model que li proporcionaven lectures de Verdaguer, Maragall, Guimerà o Víctor Català, una obra considerable tant pel volum com per la qualitat, que fins pràcticament l’edat de jubilar-se no va ser publicada: La mort del camp (1981). En aquest llibre deixa clarament definides les directrius de la seva poesia: el cant a la vida rural i el plany per la seva extinció en la societat actual. Al volum Adéus definitius (1999) aplega la producció posterior a La mort del camp que se situa en la tendència més lírica i intimista, mentre que a Enderrocs (1999) hi mostra l’actitud més combativa, i hi adopta fórmules poètiques més discursives. A Nits (2002) hi trobem la mateixa temàtica de fons, tot i que realitzant una inversió de la màxima clàssica que recomana “viure el dia”, l’autora convida a gaudir de la nit entesa com parèntesi de llibertat on els éssers de la natura poden tornar a establir contacte amb una realitat no corrompuda per la mà de l’home.

També és autora d’Escriptura insòlita i altres contes (1999), llibre que aplega onze narracions que, en contrast amb la seva poesia, sempre dotada d’una forta càrrega emocional, es caracteritzen pel to irònic o humorístic, i, fins i tot, de vegades, burlesc. Sota el fumeral (2005) porta a les seves últimes conseqüències la visió del món de l’autora: hi uneix fons i forma fins a un extrem que podria ofendre aquells que no siguin capaços de fer abstracció dels valors lingüístics adquirits i deixar-se portar per una correntia de llengua que brolla, encara viva i diàfana, de les deus més profundes de l’idioma.

Vegeu més informació al bloc d'emboscall: Maria Font o el plany per la mort de la terra.

 

Distribueix:

Nordest